Sender PR-V 277 Penya El Frare

Més informació

El recorregut es realitza al nord de la serra de Mariola, concretament a la zona de la Penya del Frare; És un anell que hi dóna la volta. El punt de partida és l’ermita de Sant Antoni i el recorregut acaba en el mateix punt. Us aconsellem que, en arribar a la segona caseta informativa situada a l’encreuament o bifurcació de la senda, comenceu el recorregut per la dreta de la caseta, però perfectament es pot realitzar en ambdós direccions.

Per a iniciar el recorregut prendrem el Camí Racó Roca, passarem per uns quants xalets i per una font d’aigua potable (la Plana d’Aguas del Pinar). Als deu minuts arribarem a l’explanació del ferrocarril Xitxarra (Muro-Cieza), continuarem per l’explanació i n’arribarem a la caseta en ruïnes. El camí que es troba a mà esquerra abans de la caseta és la pujada a la zona d’escalada (en passar per la caseta ja fa 20 minuts que caminem des del punt de partida) deixarem l’explanació i continuarem pel camí de l’esquerra, i al moment agafarem una senda a la dreta paral·lela al ferrocarril, després tornem a eixir a l’explanació del ferrocarril i passem una font d’aigua potable, Penya del Frare, també d’Aguas del Pinar (fa 30 minuts que caminem des del punt de partida). Arribarem a un encreuament i agafarem el camí de l’esquerra, passarem per la caseta de Caira que té una pineda, de seguida vindrà una senda que ens portara a la pista que va a Agres, prendrem la pista a l’esquerra, passant per davall del pont del ferrocarril el Nord, en arribar a l’encreuament agafarem el camí de l’esquerra, rebutjarem la pista a la dreta que va al poble d’Agres (fa 50 minuts que caminem des del punt de partida) i passem la caseta de Baldomero —el camí ací és de pujada. Arribarem a la caseta de Juanito Albert, la deixarem a l’esquerra i continuarem per la dreta, arribarem a l’encreuament on hi ha una caseta sense acabar, que és la caseta de Manolo Gallina, a l’esquerra el camí porta a la Caseta de Candela, prendrem el camí de la dreta en què hi ha una cadena (fa 1h i 30 min. que caminem des del punt de partida), després d’una costera arribarem a la part més alta del recorregut, i de seguida arribarem a la caseta Payano davall un gran pi (fa 1h i 50 min. que caminem des del punt de partida). Aquest camí és tot de baixada, passarem per les carrasquetes, vindran uns bancals d’oliveres, eixirem a una pista de formigó, passant per davall del pont del ferrocarril del Nord (fa 2 h i 10 min. que caminem des del punt de partida), prendrem la senda a l’esquerra a buscar el camí Racó Roca i hi arribarem a l’encreuament d’explanació del ferrocarril Xitxarra on ja havíem passat en la pujada, a buscar l’ermita de Sant Antoni, punt d’eixida i d’arribada.