Sender PR-V 184 Serra del Benicadell

Més informació

El recorregut es realitza pel sud i l’oest del Benicadell pujant-hi; Aquest recorregut és un anell que comença a la Piscina Municipal al costat del col·legi Bracal de Muro i acaba al mateix lloc. Es poden realitzar en les dues direccions, és a dir, pujar per Gaianes i baixar pel port d’Albaida o viceversa.

Es recomana pujar per Gaianes. Per a acurtar el recorregut es pot emprar dos vehicles, un es deixa en el port d’Albaida i un altre a la Creu de Gaianes, on en aquests dos llocs hi ha un panell-caseta d’informació, i la marxa s’acurta podent ser realitzada en un matí perfectament.

El recorregut passa pel camí d’Almoroig, explanació del ferrocarril de Gandia, Turballos, Camí de Gaianes, la Creu de Gaianes, es puja pel calvari de Gaianes, Ermita de Gaianes, es continua per pista fins a arribar a l’encreuament de la senda on hi ha cartell indicador, es pren una senda direcció a la Coyeta Llarga, punt de referència per on s’ha de passar molt prop, per l’esquerra. Anar pujant a eixir a l’alt on s’albira la província de València, punt de trobada amb PR-Vs que puja dels Fontanars dels Alforins d’Albaida PR-V213.3 i PR-V222, buscar el camí a la dreta de pujada al Benicadell. Passarem per la Cava del Tio Silvestre, després farem una xicoteta baixada a buscar el camí de pujada al Benicadell. Abans de pujar al cim anar amb atenció per haver-hi un pou sense protecció d’uns quatre metres de profunditat al costat de les ruïnes. Passarem per la cresta, tram amb un poc de dificultat. Vistes panoràmiques. Arribant al cim del Benicadell.

En baixar prendrem el mateix camí de pujada però ja no passem per la cava, prendrem direcció oest a buscar la caseta del Sr. Miguel, on prop hi ha una altra cava o pou de neu. Passarem pel mateix costat, per la senda a buscar els Fontanars Albaida, d’allí a la N-340, i després per la cuneta a buscar l’antiga N-340 I per la mateixa a buscar la Caseta Senabre on hi ha una font, població de Muro, col·legi el Bracal.