Sender PR-CV 56 Racó Llobet

Aquest recorregut és un anell que comença en el lloc de la Creu Roja de Muro i acaba en el mateix lloc

Més informació

El recorregut es realitza per l’est de la Serra de Mariola, aquest recorregut és un anell que comença en el lloc de la Creu Roja de Muro i acaba en el mateix lloc. Es pot fer en les dues direccions, o sigui, pujar per la dreta i baixar per l’esquerra o viceversa.

El recorregut passa per: El Club de Tennis de la Plana, creua un pont sobre de la via fèrria d’Alcoi-Xàtiva. Seguint la pista asfaltada ve el Barranc la Infringida i en arribar a una barrera que talla el camí prendrem el camí de la dreta que passa per la casta Cigala. Agafant el sender vell continuarem fins a sortir al camí anterior de terra, per ample. Agafarem el de la dreta fins arribar a una bifurcació, agafarem el de l esquerra que ens porta al mas el Magre (casa en runes). Prendrem el nou senderó fins a la font del Racó Llobet, d’allà pujarem al mas del mateix nom propietat de la Societat de caçadors de Muor.

Ara tenim l’encreuament que puja al Cim el Montcabrer i al Refugi del Centenari excursionista d’Alcoi amb baixada a Agres. Nosaltres prendrem el camí ample de l’esquerra que passa a 50 metres de la font del Xop, després passarem per la font de la Boroña. Continuarem a agafar el camí ja asfaltat, el de l’esquerra que passa per una casta que queda a la nostra esquerra. En moment agafarem un corriol a l’esquerra que surt a l’asfalt i continuarem per l’esquerra d’altres casetes fins a la caseta al Cipreret on el camí és de terra però ample i l’última caseta del camí és l’anomenada caseta del Dentista.

Ve una altra vegada senda estreta i al moment tenim una bifurcació a triar, l’esquerra continua el sender sense dificultat i per la dreta va al barranc la Escurrupania, tram amb dificultat però que qualsevol muntanyenc amb poc experiència pot passar sense problemes. Anem per on anem sortirem al mateix lloc. Passarem a uns 80 metres del dipòsit d’aigua potable de Muro, on hi ha una font per beure. Seguint el camí asfaltat, sortirem al punt de partida, o sigui el Lloc de la Creu Roja de Muro.