Cargando Eventos

« Todos los Eventos

  • Este evento ha pasado.

IV Jornades de Memòria Històrica i Democràtica

septiembre 18 @ 19:30 - octubre 23 @ 22:30

Muro inaugura les IV Jornades de Memòria Històrica i Democràtica a l’Alcoià i el Comtat

Muro serà un dels escenaris principals de les IV Jornades de Memòria Històrica i Democràtica a l’Alcoià i el Comtat, que tindran lloc del 18 de setembre al 23 d’octubre de 2025 sota el lema “De la Repressió a la Transició: Dones Republicanes”.

Aquestes Jornades, organitzades pel Fòrum per la Memòria Històrica i Democràtica de Cocentaina amb la col·laboració de diverses entitats i ajuntaments de la comarca, tenen com a objectiu mantenir viva la memòria col·lectiva, reconéixer el paper de les dones en els processos de repressió i transició democràtica, i fomentar la reflexió crítica sobre la nostra història recent.

Amb un ampli programa d’activitats que inclou presentacions de llibres, obres de teatre, projeccions de documentals, conferències i exposicions, les Jornades es consoliden com un espai de trobada per a compartir coneixements, emocions i experiències al voltant de la memòria democràtica.

Muro, amb la seua implicació activa, acollirà nombroses cites culturals i de record que permetran apropar al públic la història i les veus sovint oblidades de les dones republicanes.


📅 Actes a Muro

  • Dijous 18 de setembre · 19.30 h · Centre Cultural de la Vila de Muro
    Presentació del llibre Indignas hijas de su patria, de Maria Palau i Marta García.
    Presenta: Moisès Pérez.

  • Divendres 19 de setembre · 19.30 h · Arxiu Municipal
    Inauguració oficial de les IV Jornades i de l’exposició Dones de Progrés, amb obra gràfica de Norma Prats i Luis Ardevínez.
    L’exposició es podrà visitar fins al 13 d’octubre.

  • Diumenge 21 de setembre
    · 11.00 h · Arxiu Municipal
    Acte d’homenatge a les víctimes per la llibertat i els drets humans, amb visita al cementeri de Muro a la tomba de Raimundo Cots.
    · 19.30 h · Centre Cultural de la Vila de Muro
    Obra de teatre Josefina, d’Oriol Pamies, amb Natalia Zamora, sobre la vida de Josefina Manresa i Miquel Hernández.
    🎟️ Entrada: 6 €.

  • Dijous 25 de setembre · 19.30 h · Arxiu Municipal
    Conferència del periodista Carlos Santos: Cinc hores que van canviar Espanya (i altres històries de la Transició).
    Presenta: Joan Cascant.

Carlos Santos

  • Dijous 16 d’octubre · 19.00 h · Arxiu Municipal
    Inauguració de l’exposició Prietas las Filas. Vida quotidiana i franquisme, comissariada per José María Candela Guillén i Andrea Moreno.
    Oberta fins al 2 de novembre.

  • Diumenge 19 d’octubre · 19.00 h · Centre Cultural de la Vila de Muro
    Projecció del documental Flores bajo el hielo, de Marco Potyomkin.
    Presenta: Irene Monllor.


Amb aquestes activitats, Muro es converteix en punt de trobada per a la memòria i la cultura democràtica, reforçant el compromís institucional amb la justícia històrica, el reconeixement a les víctimes i la transmissió d’uns valors democràtics que continuen sent fonamentals per al nostre present ifutur.

Pots veure la programació completa del Comtat i l’Alcoià ací:

Detalles

  • Comienza: septiembre 18 @ 19:30
  • Finaliza: octubre 23 @ 22:30